0
محتویات سبد خرید

خرید قفل و دستگیره هتلی + قیمت

بدون شک یکی از اصلی‌ترین و اولین ملزوماتی که باید توسط هتل‌داران برای امنیت اتاق‌ها تهیه شود، دستگیره هتلی است. این وسیله با نام‌های بسیار مختلفی همچون قفل هتلی، دستگیره کارتی، قفل کارتی هتل، قفل هوشمند کارتی و... در بازار ارائه شده و انواع بسیار مختلفی دارد. در حال حاضر تمامی هتل‌هایی که بیش از ۱۵۰ واحد اقامتی دارند ملزم به تهیه و استفاده از انواع دستگیره کارتی ضد سرقت هستند. در ادامه به معرفی انواع دستگیره کارتی هتل، مزایا و معایب استفاده از آن‌ها، بهترین نوع دستگیره کارتی و هر آنچه که باید برای خرید یک قفل هتلی بدانید خواهیم پرداخت.

  • توضیحات تکمیلی
  • دستگیره هتلی چیست؟

    قبل از هر چیز بهتر است که با ماهیت و تعریف دستگیره‌های هتلی آشنا شویم. دستگیره هتلی یا قفل کارتی یکی از انواع دستگیره‌هایی هستند که روی درب اتاق‌ هتل‌ها قرار می‌گیرند؛ ماهیت کاری آن‌ها کاملاً مشابه سایر دستگیره‌های درب است، اما ویژگی‌های تکمیلی بسیار مهمی دارند. قفل هتلی در واقع یک نوع دستگیره دیجیتال بوده که به کمک یک کارت هوشمند و قابل‌برنامه‌ریزی، دسترسی به واحد اقامتی را برای افراد مشخص شده امکان‌پذیر می‌کند. در انواع پیشرفته‌تر دستگیره کارتی ضد سرقت امکان ورود افراد به‌وسیله رمز یا اثر انگشت را امکان پذیر می کند.
    می‌توان از این دستگیره‌ها علاوه بر هتل، در انواع ساختمان‌های اداری و مسکونی نیز استفاده و عبور و مرور افراد را به‌راحتی کنترل کرد. استفاده از قفل هوشمند کارتی امنیت مسافران هتل‌ها را بالا برده و جلوی ورود افراد غیرمجاز به بخش‌های مختلف هتل را می‌گیرد. علاوه بر همه این‌ها، در حال حاضر هیچ مسافری انتظار ندارد که در هنگام رزرو اتاق، یک دسته‌کلید برای باز کردن درب واحد اقامتی به او تحویل داده شود.

    انواع دستگیره هتلی کدام‌اند؟

    به‌ طور کلی قفل کارتی درب اتاق هتل‌ها در دو نوع آنلاین و آفلاین تولید می‌شوند که در بعضی موارد صاحبان هتل برای صرفه‌جویی در مخارج، نوع آفلاین آن را انتخاب می‌کنند. در قفل هتلی آفلاین هیچ ارتباطی بین نرم‌افزار و سیستم فیزیکی قفل برقرار نبوده و قفل اتاق به‌صورت کاملاً مستقل عمل می‌کند؛ اما نوع آنلاین آن امکانات خیلی بیشتری را در اختیار هتل‌داران و مسافران می‌گذارد. مدیریت هتل می‌تواند در لحظه با تمامی دستگیره کارتی‌های موجود در هتل ارتباط بگیرد و بدون مراجعه حضوری، به کنترل آن‌ها بپردازد. قفل هتلی آنلاین از طریق وای‌فای یا کابل شبکه با سیستم کنترل مدیریت در ارتباط است.
    بهتر است قبل از خرید دستگیره هتلی با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید دست به یک انتخاب مناسب و آگاهانه بزنید. در این بخش از مقاله به شرح مهم‌ترین ویژگی‌های انواع دستگیره‌های هتلی (قفل هتلی یا دستگیره کارتی هتل) خواهیم پرداخت.

    دستگیره‌های هتلی مغناطیسی

    •    از نظر نحوه استفاده مشابه کارت‌های بانکی هستند.
    •    کارت‌های مغناطیسی این مدل باید بر روی قفل درب کشیده شوند.
    •    یک نوار مشکی مغناطیسی در پشت کارت قرار دارد.
    •    از دستگیره‌های هتلی مغناطیسی بیشتر در هتل‌های ۲ تا ۳ ستاره استفاده می‌شود.
    •    اصطلاحاً به آن‌ها IC یا کارت‌های تماسی گفته می‌شود.

    دستگیره‌های هتلی RFID

    •    نیاز نیست برای باز شدن درب، کارت و قفل تماس فیزیکی داشته باشند.
    •    تنها کافی است که کارت در فاصله چند سانتی‌متری قفل قرار گیرد تا درب اتاق باز شود.
    •    دستگیره هتلیRFID بر پایه امواج رادیویی کار می‌کند.
    •    از این قفل کارتی در هتل‌های ۳ تا ۴ ستاره استفاده می‌کنند.
    •    اندازه کارت این قفل‌ها مشابه ابعاد کارت‌بانکی است.
    •    از رایج‌ترین قفل‌ها برای درب اتاق‌ هتل‌ها و ادارات استفاده می شود.
    •    این نوع از قفل کارتی هتل به علت عدم تماس کارت و قفل، دیرتر مستهلک می‌شود.
    •    بعضی از مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر آن‌ها مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت و رمز هستند.
    •    امنیت کارت‌ها و قفل‌های هوشمند این دستگیره‌ها بسیار بالا بوده و نمی‌توان به‌راحتی اطلاعات آن‌ها را هک یا تغییر داد.
    •    غیر قابل کپی هستند.
    •    مغزی آن‌ها از نوع الکترونیک است و استاندار‌دهای امنیتی بالایی دارد.
    •    می‌توان در این کارت‌ها محدودیت زمانی جهت تردد و دسترسی افراد را اعمال نمود.
    •    اصطلاحاً به آن‌ها کارت‌های بدون تماس گفته می‌شود.

    دستگیره‌های هتلی NFC

    •    این قفل‌های هتلی پیشرفته‌ترین نسل دستگیره کارتی حال حاضر در بازار هستند.
    •    نسبت به سایر انواع قفل هتلی گران‌تر بوده و کمتر شناخته شده هستند.
    •    این قفل‌ها بدون نیاز به تماس فیزیکی درب را باز می‌کنند.
    •    شناسایی و اتصال کارت و قفل سریع‌تر از نوع RFID است.
    •    این قفل‌ها از سیگنال‌های NFC برای ارتباط بین کارت و قفل استفاده می‌کنند.
    •    میزان مصرف باتری آن‌ها مشابه RFIDها است.
    •    غیر قابل کپی هستند.
    •    می‌توان در این کارت‌ها محدودیت زمانی جهت تردد و دسترسی افراد را اعمال نمود.

    دستگیره کارتی هتل چگونه کار می‌کند؟

    کلید کارتی هتل دارای یک سری مدارهای دیجیتال یا الکترونیکی است که اطلاعات لازم را توسط انکودر کارت‌ها بر روی آن‌ها کد می‌کنند. کارت قفل‌های هتلی نیز از طریق تماس مغناطیسی، امواج RFID یا سیگنال‌های NFC با قفل دیجیتال نصب شده بر روی درب‌ها ارتباط برقرار می‌کند. در صورت مطابقت اطلاعات کارت با اطلاعات ثبت شده در سیستم نرم‌افزاری پذیرش، مغزی هوشمند قفل غیرفعال شده و درب باز می‌شود. به‌محض بسته‌شدن درب مغزی مجدداً فعال شده و برای باز کردن درب از بیرون اتاق، باید از کلید کارتی هتل استفاده شود.

    مزایای استفاده ازدستگیره کارتی

    دستگیره هتلی مزایای بسیار زیادی نسبت به قفل‌های قدیمی و کلاسیک داشته و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از اهمیت‌ آن‌ها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ملزومات حال حاضر عرصه هتل‌داری چشم‌پوشی کرد. از جمله مزایای قفل هتلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ثبت تردد کارکنان و مسافران

    قفل کارتی درب ضد سرقت به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که اطلاعات ورود و خروج و کارت‌های استفاده شده را بر روی حافظه خود درج می‌کند و بعضی از انواع‌ آن‌ها این اطلاعات را به‌صورت آنلاین به سیستم نرم‌افزاری پذیرش می‌فرستند. همچنین می‌توان بر روی کلید کارتی هتل پایان مدت رزرو و اعتبار را نیز کد کرد.

    استفاده آسان

    در صورت گم‌شدن یا خراب‌شدن یک کارت، می‌توان آن را به‌راحتی غیرفعال و کارت جدید را جایگزین کرد.

    سهولت استفاده و جابه‌جایی

    دیگر به حمل کلید‌های متعدد و سنگین توسط پرسنل یا مسافران نیازی نخواهد بود.

    نظارت بر پرسنل هتل

    خرید قفل کارتی این امکان را به هتل‌داران می‌دهد که فعالیت پرسنل خود را به طور کامل رصد کنند. سیستم نرم‌افزاری قفل‌های هتلی زمان و محل استفاده از کارت هر کدام از پرسنل را ثبت کرده و در صورت لزوم، کارفرما می‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

    ظاهر شیک و جذاب

    همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، در حال حاضر دیگر مسافران انتظار ندارند که در پذیرش هتل‌ دسته‌کلیدهای بزرگ به آن‌ها تحویل داده شود. علاوه بر این موارد، این قفل‌ها از نظر زیبایی‌های بصری بسیار منحصربه‌فرد بوده و به دکوراسیون اتاق‌ها ظاهری شیک و به‌روز می‌بخشند.

    معایب دستگیره کارتی

    از معایب دستگیره‌های هتلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
    •    کارت دستگیره هتلی مغناطیسی بعد از گذشت مدتی به علت تماس مداوم با قفل دچار آسیب‌دیدگی و ساییدگی می‌شود.
    •    گم‌کردن کارت‌ها موجب آسیب‌پذیری هر چه بیشتر امنیت سیستم می‌شود.
    •    کلید کارتی هتل ارزان‌قیمت به‌راحتی هک می‌شود و مورد حمله قرار می‌گیرد.
    •    هزینه آن‌ها نسبت به انواع قفل‌های غیرهوشمند بالاتر است.

    بهترین دستگیره هتلی بازار

    در حال حاضر بهترین نوع قفل هتلی موجود در بازار قفل‌های RFID و NFC هستند. دستگیره‌های RFID نسبت به NFC محبوبیت بیشتری دارند و هزینه کمتر موجب استفاده بیشتر آن‌ها در عرصه هتل‌داری شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت که خرید دستگیره هتلی به بودجه و سطح امنیت هتل بستگی دارد. اگر بودجه بالاتری دارید بهتر است قفل‌های NFC را انتخاب کنید. اگر هم محدودیت مالی دارید بهتر است ابتدا دستگیره RFID و بعد قفل هوشمند مغناطیسی را در اولویت کار خود قرار دهید.

    افزایش عمر قفل کارتی هتل

    به ‌هیچ‌ عنوان در هنگام پاک‌کردن دستگیره هتلی از الکل، آب و مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید. این مواد موجب زنگ‌زدگی مغزی و دیگر قسمت‌های قفل می‌شوند. تنها کافی است که از پارچه‌ای تمیز و خشک برای پاک‌کردن آن‌ها استفاده کنید. زمانی نسبت به تعویض باتری‌ قفل کارتی اقدام کنید که شارژ آن‌ها به طور کامل تمام شده باشد. به‌هیچ‌عنوان نصب قفل‌ها را به افراد غیرمتخصص نسپارید. اگر سیستم بی‌دلیل شروع به آلارم دادن کرد، بهتر است سریعاً با پشتیبانی و خدمات پس از فروش دستگیره‌ها تماس بگیرید.

    خرید دستگیره هتلی

    بهتر است برای خرید قفل هتلی به موارد زیر توجه کنید:
    •    اگر هتلی بیش از ۱۵۰ باب واحد اقامتی داشته باشد باید از دستگیره کارتی ضد سرقت استفاده کند.
    •    بهتر است برای اتاق‌های VIP از قفل‌های NFC استفاده کنید.
    •    اگر بودجه متوسطی دارید بهتر است از انواع قفل هوشمند کارتی RFID استفاده کنید.
    •    حتماً از نمایندگی‌های معتبر قفل‌ها را تهیه و نسبت به بررسی و تعمیر به‌موقع آن‌ها اقدام کنید.

    قیمت دستگیره هتلی

    قیمت دستگیره هتلی در بازه‌های زمانی مختلف به علت نوسانات قیمت ارز و قیمت مواد اولیه تغییر می‌کند. بهتر است از نمایندگی‌های معتبر قیمت بگیرید و نسبت به پیش‌خرید آن‌ها اقدام کنید.

    دستگیره هتلی

    دستگیره‌های هتلی از جمله مهم‌ترین ملزومات اولیه واحدهای اقامتی هتل‌ها هستند که خرید و استفاده از آن‌ها ضامن امنیت مسافران و کار بهینه پرسنل خواهد بود. قفل هتلی در انواع مغناطیسی، RFID و NFC تولید شده و رایج‌ترین نوع آن‌ها دستگیره‌های RFID هستند. این دستگیره‌ها مزایای بسیاری از جمله سطح امنیتی بسیار بالا، پایش تردد مسافران و عملکرد پرسنل، سهولت در استفاده و... را دارا هستند. قیمت قفل هتلی در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت بوده و باید از نمایندگی‌های معتبر استعلام بگیرید. همچنین بهتر است نصب و راه‌اندازی دستگیره‌های هتلی توسط متخصصین مجرب انجام شود تا بتوان از مشکلات غیرمترقبه امنیتی جلوگیری کرد. امیدواریم که با نگارش این مقاله به‌تمامی سؤالات شما در این باره پاسخ داده باشیم و شما بتوانید بعد از مطالعه آن نسبت به خرید دستگیره هتلی اقدام فرمایید.